Wat is SlowRun?

Het concept van SlowRun is om vrouwen die graag (weer) willen gaan bewegen kennis te laten maken met SlowRun: ontspannen hardlopen. Door middel van looptechnieken, ademhalingsoefeningen, yoga en meditatie. En vooral samen. Je moet weer gaan voelen. Contact maken met hart en lichaam.

Structureel lopen vergt discipline, maar omdat je het zo leuk gaat vinden is dat geen probleem meer. Tijdens en na de cursus kun je wekelijks op verschillende tijdstippen samen lopen. Samen SlowRunnen is een prachtige stok achter de deur om het te blijven doen.

Je krijgt inzicht in jouw blokkades en patronen en je luistert naar de stem in jouw hoofd. Lopen is een metafoor voor het leven; discipline is gewoon goed onthouden wat jij echt graag wilt.

Blijf is je kracht; blijf zacht is de rode draad.
De basis is een goede looptechniek; daar is uitgebreid aandacht voor. Bij SlowRun gebruiken we de neusadem; een natuurlijke rem. Het zorgt ervoor dat je niet over je grenzen gaat en je de aandacht bij jezelf houdt. Van je hoofd naar je hart tijdens het lopen en tijdens de rest van jouw dag (24 uur).

Een les bestaat uit: een warming up, ontspanningsoefeningen, lopen vanuit deze ontspannen houding, oefeningen (ademhaling, meditatie, yoga) tussendoor en een cooling down.

De voordelen van SlowRun zijn:
– je bouwt rustig conditie op
– je leert te luisteren naar de signalen van jouw lichaam
– er is geen prestatiedruk of “moeten”
– je gaat genieten van bewegen
– je gaat lopen op vetverbranding
– alleen voor vrouwen (zoals jij en ik)
– je doet het samen
– ontspannen leren lopen en genieten
– verhoogde aanmaak van feelgood stofjes in je hoofd, waardoor je je heerlijk gaat voelen

Geloof jij ook in de kracht van de natuur? Bos, strand, buiten. De kracht van de adem. De zachte kracht.